tirsdag 13. januar 2015

jeg skriver deg

Jeg skriver deg.

Og jeg skal kjenne deg gjennom skriften, armer, brystkasse, myke kinn, jeg skal berøre deg med ord, sende dem ute og ikke vite om du kan, vil, klarer ta imot, jeg skal holde deg mellom linjene, og du er lommelykta når jeg leser i mørket, og du er, du er, du er og jeg sier, roper, hvisker det, at du er så brå og virkelig at jeg vil skrike deg ut av meg og bli kvitt, og jeg vil klemme deg nærmere og bli kvitt, og jeg vil kveles i dette, denne setningen som ikke vil nå punktum, jeg vil nynne deg, synge deg, gi deg lyd og melodi, og du ser meg i hjel, og jeg klarer ikke holde blikket og jeg viker og du kommer nærmere og jeg løper mot og du står stille og vi sier og vi hører ikke og vi lytter men det er ingen mening og vi begynner ikke og vi tar ikke slutt og du er, du er, du er og jeg finnes knapt i meg og skifter form og blir dette, denne, oss -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar